De educatief multimediaal ontwikkelaar is competent in reflectie en professionele ontwikkeling.

 

Feedback van Jaap van der Veen:

Voor de reflectie heb ik 3 verschillende personen gevraagd een feedback formulier in te vullen. Ten eerste Jaap van der Veen. Jaap heeft ons geholpen met voornamelijk het programmeren. Hij heeft ons de basiscursus gegeven en daarna hielp hij ons als wij er even niet uitkwamen tijdens het programmeren van onze eigen website. Bij de gesloten vragen ging het vooral om de competenties die wij wilden ontwikkelen tijdens deze minor. Deze competenties zijn gericht op de competenties van dit portfolio. Jaap heeft aangegeven in zijn feedback formulier dat hij zag dat wij hier goed mee bezig waren en wel degelijk zijn ontwikkeld. Ook gaf Jaap aan dat wij goed met zijn feedback omgingen, maar ook aangaven als we er niets mee gingen of konden doen. Hiermee hebben wij duidelijk onze grenzen aangegeven.

Jaap gaf aan dat we efficiënter hadden kunnen werken door allebei te gaan programmeren. Ik was erg onzeker over mijn programmeer vaardigheden en ik merkte dat Yvonne hier meer oog voor had. Ik heb tijdens de basis cursus ook erg veel hulp gekregen van Jaap en Yvonne. Achteraf had ik mij meer kunnen verdiepen in het programmeren en hadden we inderdaad sneller kunnen werken door allebei te programmeren. Nu zijn we uiteindelijk wel bij het eindresultaat gekomen, maar wel een jaar later.

Als top gaf Jaap mee dat we doorzettingsvermogen hebben en daardoor tot een resultaat zijn gekomen. Ik moet toegeven dat het inderdaad te lang heeft geduurd voordat het eindresultaat er was , maar door ons doorzettingsvermogen zijn we er toch gekomen en hebben we een mooi product kunnen opzetten.

Feedback van Jaap
PDF – 40,9 KB 160 downloads

Feedback Yvonne Nicolai:

https://nl.surveymonkey.com/analyze/ZGezqNi_2FaLSq3fdlcjygPtVonU7Zv_2BJnAcR9xAJQAYc_3D

 In de feedback van Yvonne komt naar voren dat ik iets zekerder mocht zijn over mijn programmeer vaardigheden. Hier ben ik het heel erg mee eens. Ik had iets beter mijn best kunnen doen om mij te verdiepen in PHP. Als ik had geprogrammeerd waren wij waarschijnlijk eerder klaar geweest en was de motivatie ook langer gebleven om het product af te maken. Nu waren wij tegen het einde van de minor minder gemotiveerd om naar het Innovation lab te komen en te werken aan ons product. Toch ben ik erg trots op wat wij hebben gemaakt. Wij zijn zonder enige PHP kennis begonnen en nu hebben we een werkende website gebouwd. Zoals Jaap zei: "jullie mogen jezelf nu nerds noemen'.

Ik vond de samenwerking met Yvonne erg fijn. We waren goed op elkaar afgestemd en we wisten wat we aan elkaar hadden. We waren het niet altijd eens over ideeën, maar hier kwamen we altijd erg gemakkelijk weer uit door maar andere ideeën te komen of elkaar tegemoet te komen.

 

SWOT-analyse.

Nadat ik alle feedback heb terug gekregen van iedereen, heb ik voor mijzelf een SWOT-analyse gemaakt. Waar liggen nou mijn sterke punten en waar liggen mijn zwakke punten.

De leervraag die ik hier uit kan halen is:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gemotiveerder wordt om er meer uit te halen?

Qua samenwerking gaat het, niet alleen bij de I-minor maar ook in andere gevallen, altijd goed. Toch merk ik aan mijzelf dat ik snel de taak bij een ander leg als het teveel moeite kost. Of dit met luiheid of demotivatie te maken heeft dat weet ik nog niet zo goed. Ook als ik alleen werk kijk ik altijd eerst goed naar de rubric. Wat ik dan merk is dat ik bij het kopje 'voldoende' kijk, in plaats van 'goed'. Dit heeft alles te maken met de resultaten. Ik krijg voor een voldoende net zo veel EC's als voor een goed. Ook heeft het te maken met mijn werk situatie. Ik werk inmiddels al 2 jaar terwijl ik mijn diploma nog moet halen. Ik merk dat mijn energie en motivatie meer in het werk zitten, dan in de studie. Ik moet de laatste dingen nog afronden en hier heb ik geen motivatie meer voor. Wel zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk ga afstuderen, zodat ik mij voor de volle 100 % kan focussen op mijn baan.